דייסות לתינוקות: מדריך להורה המתלבט

הן נמצאות על המדף, אריזות שונות של דייסות ואנחנו לא תמיד יודעים מה לעשות איתן. כל מה שרציתם לדעת על דייסות ועל סוד הקסם שלהם.

באירופה ובעוד מקומות דייסות נחשבות לאוכל מחמם ומנחם ולא רק ילדים ותינוקות נהנים מדייסות אלא גם מבוגרים. הן מגיעות במגוון טעמים ומוגשות כארוחת בוקר מזינה או ארוחת ערב משביעה וממלאת. מה יש בדייסות שהפכו אותן במקומות רבים לחלק מהתזונה הקבועה ולמה כדאי לתת אותם לילדים?

עם כפית או בבקבוק?

דייסה היא הרבה יותר מאוכל ממלא או מזין לפני השינה. דייסה משלימה את הצרכים התזונתיים של התינוק אבל גם עוזרת לעידוד צרכים וההתפתחותיים שלו. בשלב המעבר למוצקים קל ונכון לשלב את הדייסה בטעימות הראשונות עם כפית. הדייסה היא טעם מוכר לתינוק כי היא מעורבבת עם תמ”ל או עם חלב אם (כן, בהחלט ניתן לערבב את אבקת הדייסה עם חלב אם) מה שמקל על התקבלותה ע”י התינוק.

מתי לתת דייסה לתינוק שלך?

על השאלה האם לתת את הדייסה בכפית או בבקבוק אנחנו לא נענה. זה קשור להחלטה שלכם, לזמן שיש לכם לתת את הדייסה ולשלב ההתפתחותי של התינוק. אבל נמליץ לנסות לא לוותר על הכפית, בעקר בשלב בו אתם עוברים למזונות מוצקים.

למה לבחור בדייסה המיועדת לתינוקות?

דייסות ייעודיות מתאימות לצרכי התזונה של תינוקות, ומיוצרות בסטנדרט לתינוקות, אשר שונה ממזון רגיל שאיננו ייעודי עבורם.

מה יש בדייסות לתינוקות?

הדייסות מסמיכות את המזון ומכילות דגנים, הגורמים לתחושת שובע טובה יותר. למעשה בכל קבוצת פייסבוק ימליצו לכם על דייסה כמתכון טוב לשינה ארוכה יותר ורגועה לתינוק. אבל דייסות הן הרבה יותר מהסמכת התזונה והרגשת שובע, דייסות הן דרך מצויינת לתת לתינוק את הדגנים הראשונים שלו כחלק מתזונה מגוונת לתינוק ולפעוט.

הדייסות מועשרות בויטמינים , במינרלים, וגם בפרוביוטיקה הטובה למערכת העיכול של הקטנטנים.  דייסות  לתינוקות מועשרות בברזל, החיוני למניעת אנמיה ולהתפתחות קוגניטיבית תקינה.

לא מספיק לתת טיפות ברזל לתינוק?

התינוק אמנם נולד עם מאגרי ברזל מהאם, אולם אלו מתרוקנים בסביבות גיל חצי שנה לכן חשוב לוודא שהוא מקבל מספיק ברזל , גם בתזונה וגם בתוספת של טיפות.. משרד הבריאות ממליץ על מזונות תפריט עשיר בברזל לתינוקות ולפעוטות מנת דייסת מטרנה בהכנה סמיכה (180 מ”ל מטרנה בתוספת 4 כפות דייסה) מספקת כ 40% מהקצובה היומית של ברזל לגילאי 6-12 חודשים.

איך בוחרים דייסה?

בחנויות תמצאו מגוון גדול של דייסות. חשוב לקרוא על האריזה ולבחור דייסה מותאמת לתינוק, מועשרת בוויטמינים ומינרלים וכזו שאין בה תוספת מלח או סוכר. מעבר לכך בחירת הטעם היא שלכם ושל התינוק, וניל או סלט פירות דגנים מעורבים או אורז, והמבחר גדול.

לא רק כדייסה

הדייסות מגיעות כפתיתים המתמוססים בקלות בתמ”ל ובחלב אם, אבל לא חייבים להשתמש בה רק כדייסה. ניתן לשלב את את פתיתי הדייסה במגוון מאכלים וכך להעשיר את המזון של התינוק, בתוספת של ברזל וויטמינים.

שילוב פתיתי דייסה בתערובת פנקייק או בקציצות , הסמכת מרק כארוחת צהרים או שילוב עם פירות יכול להעשיר את ההרכב התזונתי של המנה.

בתיאבון

מה לקחת בתיק החתלה?
– HM-O רכיב הזהב בחלב האם מחולל מהפכה בעולם תחליפי החלב – מועדון אמאל’ה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Viewed
ניווט
סגירה

סל הקניות שלי

סגירה

מוצרים שאהבתי

Recently Viewed

Close

נהדר לראות אותך כאן!

סיסמה תישלח אל כתובת הדוא״ל שצירפת.

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

כבר יש לך חשבון?

סגירה

קטגוריות

[]