סדר בקיעת שיניים בקרב תינוקות וילדים

\n

סדר בקיעת שיניים בקרב תינוקות וילדים

\n

באדיבות: אתר משרד הבריאות

\n

\n

בגיל 6 חודשים לערך בוקעות השיניים החותכות המרכזיות הראשונות בלסת התחתונה. עד לגיל שנתיים וחצי בוקעות שיני החלב (השיניים הנשירות) לפי הסדר הבא:

\n

    \n

  • החותכות התחתונות והעליונות
  • \n

  • הטוחנות הראשונות והניבים ולבסוף,
  • \n

  • הטוחנות האחוריות (סמוך לגיל שנתיים וחצי)
  • \n

  • תוצאת תמונה עבור סדר בקיעת השיניים
  • \n

\n

\nלגילאים המוזכרים ניתן להוסיף המתנה של עד 9 חודשים לבקיעת שיניים של אותם ילדים שעקומת הגדילה שלהם איטית מהממוצע.

\n

אין משמעות לאיחור בבקיעת השיניים לגבי העתיד ובודאי לא לגבי המשנן הקבוע שיחל לבקוע בסביבות גיל 6 שנים. עם זאת, במידה והצוות המטפל בתחנה לבריאות המשפחה (“טיפת חלב”) יבחין  בבקיעה מתאחרת או סטייה בסדר הבקיעה יופנה ההורה עם הילד/ה למרפאת שיניים להתייעצות.

\n

בגיל 6 שנים בוקעות בדרך כלל הטוחנות הקבועות הראשונות מאחורי כל שיני החלב. באותו זמן לערך מתחלפות השיניים החותכות המרכזיות התחתונות.

\n

כחצי שנה מאוחר יותר, בסביבות גיל 6.5, מתחלפות החותכות הצדדיות התחתונות ולאחריהן בגיל  8- 7 החותכות המרכזיות והצדדיות העליונות.

\n

\nבגיל 9.5 לערך מתחלפים הניבים התחתונים ומתחלפות הטוחנות הנשירות (“החלביות”) הראשונות בכל צד במלתעות (פרה-מולרים) קבועות.

\n

בגיל 10-12 לערך מתחלפות כל יתר הטוחנות הנשירות בפה במלתעות קבועות והניבים הקבועים העליונים מחליפים את הניבים הנשירים וגורמים תוך כדי צמיחתם לסגירת המרווח בין השיניים המרכזיות העליונות.

\n

לטווח גילאים זה יש להוסיף פער של עד שנה בין הממוצע של גילאי בקיעת השיניים לבין המקדימים לבין המאחרים בהצמחת השיניים הקבועות, שעדיין נמצאים בגדר הנורמה. גם כאן נציין שמעקב אצל רופא/ת השיניים יגלה תקלות בסדר בקיעת השיניים ובמקרה הצורך יפנו את הילד/ה לטיפול אורתודונטי או למעקב, שכאשר נעשים בזמן חוסכים טיפול מיותר מאוחר יותר.\n\nהחל מגיל 15 לערך ועד גיל 30, אם יש להן די מקום והן נמצאות במנח תקין, ימצאו שיני הבינה את דרכן לחלל הפה מאחורי הטוחנת הקבועה השנייה.

\n

\n

התפתחות הילד, מידע לפי גיל: התפתחות שכלית וחברתית
מתי התינוק שלי יתיישב לבד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Viewed
ניווט
סגירה

סל הקניות שלי

סגירה

מוצרים שאהבתי

Recently Viewed

Close

נהדר לראות אותך כאן!

סיסמה תישלח אל כתובת הדוא״ל שצירפת.

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

כבר יש לך חשבון?

סגירה

קטגוריות

[]