איך לרחוץ תינוק ? המדריך המלא

זמן הרחצה הוא הזמן איכות המושלם לך ולתינוקך. כל הניחוחות, הבועות , החמימות של המים והמגע המלטף שלך יסייעו לתינוק להרגיש בנוח ולקבל חווית מקלחת נעימה.\n\nיחסית עם זאת, הרבה אמהות מרגישות לחוצות ומפוחדות מהמקלחות הראשונות בחיי תינוקן. אנחנו כאן כדי לעזור לך , טיפים חשובים במקלחות הראשונות לתינוק.\n\nזמן האמבטיה הוא אחד מהמטלות השגרתיות האהובות עלינו, מכיוון שאמבטיה לא רק מרגיעה את התינוק, היא גם נותנת לכם הזדמנות להיקשר ולשחק אחרי יום עמוס, בעוד אתם מעוררים את חושי הריח והמגע של התינוק.\nמחקרים מראים שמגע כדרך שגרה יכול להוביל להתפתחות פסיכולוגית, קוגנטיבית, רגשית וחברתית טובה. ניחוחות נעימים ומוכרים משפרים את מצב רוחו של התינוק, את שלוותו ואת עירנותו. וכמו עיסוי התינוק, אמבטיה חמימה יכולה להיות דרך מעולה להכין את התינוק לקראת השינה.\n\nנושא מספר אחד וחשוב ביותר – מים אינם מספיקים לרחצת תינוקך\n\nניקיון באמצעות מים בלבד מסיר רק בערך 65% מלכלוך שומני ואבק. מים אינם מסירים עקבות חומרים שומניים שהצטברו מתחת לחיתולים ולבגדים ושעלולים לפגוע בשלמות מחסום העור של התינוק. השימוש במים בלבד עלול לגרום דווקא להתייבשות עורו של התינוק. נמצא כי רחצות חוזרות במים בלבד, במיוחד כשמדובר במים קשים או עם תוספת כלור, גורם לאובדן לחות מתאי העור ומותיר את עורו של תינוקך אדום ומגורה.\n\nמרבית המומחים ממליצים לרחוץ ילודים פעמיים-שלוש בשבוע ולהגביר את התדירות ככל שהתינוק גדל. התחילו עם רחצה באמצעות מטלית רחצה עד שגדם חבל הטבור של התינוק התייבש ונשר והפצע הנותר החלים.\n

    \n

  1. לפני הכנסת התינוק לתוך המים, בדקו את טמפרטורת המים בעזרת הצד הפנימי של שורש כף היד (או מודד טמפרטורה מתאים) כדי לוודא שהמים אינם חמים מדי.\nשימו לב: וודאו שמערכת חימום המים בביתכם אינה עולה על 48 מעלות, על מנת להגן מפני תאונת כוויות.
  2. \n

  3. בזרוע אחת תמכו בעדינות בגבו, בראשו ובצווארו של התינוק והכניסו אותו בעדינות למים. המשיכו לתמוך בו באמצעות יד אחת בכל משך הרחצה ורחצו אותו בעזרת היד השנייה.
  4. \n

  5. רחצו בעדינות את עיני התינוק באמצעות כדור צמר גפן מורטב במים חמימים בלבד. השתמשו בכדור צמר גפן נפרד לכל עין והקפידו לנגב תמיד מהפינה הפנימית של העין החוצה. אחר כך, בעזרת מטלית ניגוב רכה, נגבו סביב פיו של התינוק, אפו ופניו בתנועות ממרכז הפנים כלפי חוץ. נגבו בין הקפלים שבצוואר ואל תשכחו לנגב גם מאחורי האוזניים!
  6. \n

  7. לתינוקות צעירים יותר יש להרטיב מטלית ניגוב רכה במים חמימים ולהשתמש בתרחיץ עדין מיוחד לתינוקות אם לתינוקכם יש יותר שיער, אתם יכולים לנסות שמפו עדין אל תחששו לרחוץ בעדינות את הנקודות הרכות (המַרְפֵּס) על ראשו של התינוק.
  8. \n

  9. את אזור החיתול יש לרחוץ אחרון. לבנות יש לרחוץ בעדינות את איברי המין מלפנים אחורה. לבנים יש לרחוץ את הפין בעדינות מלפנים לאחור, ולייבש היטב
  10. \n

  11. תנו לתינוק כמה דקות ליהנות מהמים החמימים שבאמבטיה. היעזרו בכוס או בכלי אחר כדי לשפוך מים על גופו מפעם לפעם על מנת שלא יתקרר. שימו לב שלא ייזלו מים ישירות מהברז על התינוק, כי טמפרטורת המים בברז עלולה להשתנות באופן פתאומי.
  12. \n

  13. בסיום הרחצה אחזו את התינוק היטב סביב החזה ומתחת לבתי השחי תוך תמיכה בראש, הרימו אותו אל מחוץ לאמבטיה ועטפו אותו בזריזות במגבת רכה.
  14. \n

  15. יבשו היטב את בין קפלי עורו של התינוק, כי עודף לחות עלול לגרום לגירוי בעור. יבשו בטפיחות כדי לא לפגוע בעור.\n
    \n

      \n

    • נקו רק מה שאתם יכולים לראות; אל תכניסו שום דבר לתוך תעלת האוזן של התינוק או לאפו.
    • \n

    • לכל תינוק האופי שלו. חלק מהתינוקות לא אוהבים להתרחץ מיד אחרי האוכל. הורים רבים מגלים שהזמן הטוב ביותר לרחצת התינוק הוא לפני האוכל.
    • \n

    • זכרו: לעולם אל תשאירו את תינוקכם לבדו באמבטיה. אף לא לרגערחצה באמבטיה היא דרך מצויינת לייצר הפרדה בין שעות פעילות לשעת השינה, תוך הידוק הקשר ביניכם ובין תינוקכם. גם ימים קשים יכולים להיראות קלים יותר כשאתם מסיימים את היום כשתינוקכם נקי וריחני עטוף בשמיכה רכה – בדיוק בזמן לשיר ערש לפני השינה.
    • \n

    \n

    \n 

  16. \n

תקשורת עם תינוק / נעמי כהן
איך בונים סדר יום לתינוק / דפנה לוגסי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Viewed
ניווט
סגירה

סל הקניות שלי

סגירה

מוצרים שאהבתי

Recently Viewed

Close

נהדר לראות אותך כאן!

סיסמה תישלח אל כתובת הדוא״ל שצירפת.

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.

כבר יש לך חשבון?

סגירה

קטגוריות

[]